torsdag 3 januari 2008

Städat ur julen








Den här boken fick jag på en auktion i somras för 1 kr, det är en gammal julbokstidning från slutet av 1890 talet. Den är så fin med svart kraftig bokomslag med den härligt slitna ytan på.

Idag har vi haft full fart med städning ur julen i vår butik inne i city. Det har tagis bort alla julsaker som finns kvar, dammas samt göra det som är roligast " fixa iordning skyltfönsterna". Vi är lite sugna på att möblera om så att alla de nya sakerna får plats och ser bra ut. Ni som inte vet så blandar jag heminredning med kläder och smide. Vi har inte så stor plats så då gäller det att det inte ser för rörigt ut. När jag är färdig skall jag ta bilder.




Hej så länge och många goa kjamizzar :=)

5 kommentarer:

Marie sa...

Hej!
God fortsättning på det nya året!

Vilken vacker bok du fyndade, jag älskar gamla böcker!

Ska bli kul att få se bilder från butiken sen!

Ha en bra fredag!
Kram Marie

purple area sa...

Oj, det låter skönt. God fortsättning på det nya året!!

Lilla Blanka sa...

Hej och tack för påhälsningen hos mig :)
Ja, oh ja det var ett fynd, jag gillar också gamla bäcker och tidningar, riktigt gamla alltså, som din..de där halvgamla jag har i bokhyllan bill jag helst lägga undan :)
kram
Mia

Eva Agnes sa...

Godförmiddag Annelie!
Det är så skönt att städa ut julen. Det känns som om man får en alldeles ny start.
Därför visar jag det blå som också jag hade som favoritfärg på 9-talet.
Det kommer nog tillbaka snart. Det känner jag i min lilltå...:-)
Kramnar och en fin helg önskar jag dig.
Eva Agnes

Ann-Catrin sa...

Vad roligt du hittade till min blogg så jag hittade till din..för inte har jag varit här???
Så mycket fina saker du visar..den andra bloggen är den från er butik?
Vår vovve är från Halland..kommer inte riktigt ihåg staden just!!
Nu måste jag titta runt på din fina sida lite mer.
'Vi "ses" snart igen!
Lycka till med urstädning och dekorering i skyltfönstret.
Kram a-C