söndag 6 januari 2008

Här bor vi

Vårat hus byggt 2003 i sekelskiftestil.....

Vi bor i ett nybyggt område där husen ligger tätt, vi har turen att få skogen bakom oss....

Jag älskar våra pardörrar.....

Smidestolpar på varje sida.....


Våran groventre.....


Nu skall vi ta en tur till skogen....


Hampus är lite frusen av sig, så han får på sig sin fina overall.....



Vem kan det vara, kanske ett rådjur.....

Det var det, men den hann försvinna långt in i skogen.....



Idag har det snöat nästan hela dagen och det är så mysigt. Hampus och jag var på en riktig långpromenad. Jag tog med mig kameran och tog lite kort på vårat hus. Vi byggde det för snart 4 år sedan, vi ville helst ha tag i ett gammalt hus men det var svårt att få tag i. Vi ville bo ganska så centralt och så ville jag ha hus i närheten. Att bo på landet och långt från grannar är jag lite för mörkrädd till utan jag vill ha närhet, men ändå inte. Vi har skogen bakom oss så det känns som att vara på landet ändå. Vi bor i ett jätte mysigt område där det finns blandat med olika husstilar. Vårat hus känns väldigt lagom i storlek, min man har gjort ett biorum i ena tillbyggnaden där det egentligen skulle bli ett garage. Där samlas vi och ser mysiga filmer. Han har byggt upp det så vi sitter som om man skulle vara på bio. Huset är 215 kvadratmeter stort inkl. tillbyggnaden, det har 4 små sovrum på övervåningen och ett allrum på nedre botten har vi kök och vardagsrum tillsammans, tvättstuga och i tillbyggnaden har vi biorummet, groventre samt förråd.
Vi trivs jätte bra och vår tomt är precis lagom stor att pyssla med. Har man hus så finns det alltid något som skall fixas till, det som står på vår lista att göras är vår trappa. Den skall målas vit och så har vi ekparkett, den blir nog vitmålad på nedre plan. Såg i en inredningstidning ( kommer inte riktigt ihåg vilken) att de hade målat ett parkettgolv i vitt med fiskbensmönster som blev kanon bra.
Det är mycket man vill göra och när jag vill något så skall det helst vara klart igår,... men min man är inte riktigt likadan.
Det här blev ett långt inlägg..... hoppas ni inte somnade ;)
Många kramizzar från mig.


7 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Vilket underbart hus... med all snö ser det ut som ett pepparkshus!! så bedårande. Stort oxå 215 kvm..skönt med ytor.'
Vi har nog bara ca 150 kvm..
Underbara bilder var det oxå på lilla Hampus..kan tro ni hade en mysig promenad.
Nu länkar jag dig så du inte försvinner för mig ute i cyberrymden.
Stor kram a-C

Solsjö - Under en vind sa...

Så underbart fint hus ni har!!!! Tror jag stannar här en stund....Kram!

me and alice sa...

Vilket härligt hus ni har...
Du verkar ha en händig make som bygger biorum o grejar.
Hampus är ju bara så söt.
Kram susanne

Marie sa...

Vilket jättefint hus ni har och så stort! Ser jättemysigt ut inbäddat i all snö.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Hem och Lycka sa...

Tack för din kommentar hos mig! VIlket alldeles underbart hus!! Vad för byggföretag gör sådana? Länkar till dig bums, din blogg är ju kanonfin. Hoppas att det är ok, annars får du säga till! kram

Lime sa...

Heeej! Tack för kommentaren och va kul att hitta in till dig :-) Gillar ert hus skarpt. Jättefint!

På återseende!
Kram

Karin Krut sa...

Hej! så roligt att du kikade in hos mig :)Vilket underbart vackert hus ni har. Den svarta soffan du har bild på är jättefin, har du klätt den själv. Önskar att jag kunde det, jag älskar dom där modellerna på soffor ;)
Ha en skön dag
Kram Karin