måndag 21 januari 2008

La Vie en Rose, Formex.


Det visades ordning & reda i garderober...


En snygg divan tillsammans med rosa...



En riktig färgklick, härliga svarvade ben...


Här en underbar soffa & de fina kuddarna som går i gul, olivgrön, grått och vitt...
Det visades så mycket fint på Formex mässan och tema var ett Franskt hotell, La Vie en Rose.
Jag tog en massa bilder från visnings montern som gav ett starkt intryck. Mycket textiler som sammet, det gamla i en härlig lyxig touch med klädda möbler, bord och byråar som var omgjorda.
Man såg att färgerna börjar träda fram mer och det franska med sitt vackra smide, olivträd, gjutjärnsurnor mm
Färger som gult kom fram mer ihop med med det gråa och vita... det var riktigt snyggt. Gamla böcker, silverföremål som hästhuvud, maffiga ljusstakar och kristallkronor. Det liksom andas franskt och så hade de fransk musik på som gav en otrolig stämmning.
Uterummen blir som innerum... alldeles underbart.
Jag vill visa mer bilder men det verkar inte fungera just nu.... det är något fel på överföring av bilder på bloggen...suck!
Jag får återkomma imorgon med mer bilder från La Vie en Rose.





4 kommentarer:

Hanna sa...

Mer mer mer.....nästa år ska jag dit om det så är det sista jag gör =) Förstår att det måste ha varit toppen. Vilket underbart hem du har...det är helt otroligt snyggt.
Ha de gott.
kram

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Vilka härliga bilder! Det lilla, höga bordet med dom härliga benen diggar jag!

Väntar med spänning på fler bilder :)

Kram
Flisan.

Anonym sa...

Vad kul att du hittade till min blogg!! Härliga bilder från mässan, oh vad jag önskar jag hade haft möjligheten att besöka den i år. Nu njuter jag istället av foton därifrån som finns på bloggarna, härligt att många som var där delar med sig av besöket på så vis:-)
Vilket vackert hem du har, så fina bilder att njuta av, hit kommer jag fler gånger!!
Kram

Hem och Lycka sa...

Vackert vackert, mer, mer! kram