onsdag 16 januari 2008

Hemma hos Carina

Hon gillar också den vita stilen med lite tuffa inslag...

Här har vi hennes fondvägg...

hon har så fina ljushållare på väggen...

fina gamla balkar på vägg & tak...

en rar liten murdekoration där man kan ha olika ljuslyktor...

en murvägg som hittades när de renoverade huset & träbalkarna...

en del av vardagsrummet, som de skall göra iordning till en matsalsdel istället med stort matbord där man kan samlas och äta godmat & umgås...



Igår var jag hemma hos min vännina Carina, hon var nyopererad så jag ville göra iordning lite lunch till oss. Jag fixade till råris med vegetarisk korvgryta med fräsch sallad till.

Efter vi hade ätit ville jag ta lite bilder på hennes underbara hus som är från sekelskiftet. Huset har de renoverat i många år, tagit bort väggar och innertak.

När de skulle ta bort innertaket märkte de att de som bodde innan hade gjort en säkning på taket med ett innertak..... när Carinas man skulle ta bort det, fick de en enorm härlig takhöjd.


Likaså väggarna när de skulle rivas, hittade de en underbar tegelvägg bakom samt träbalkar.

Jag tog en massa bilder och visar idag lite bilder från en del av vardagsrummet.


Här är recept på en vegetarisk korvgryta som är både lätt, gott och god:


Ta en en stekpanna och fräs dessa tillsammans med olivolja tills de blir mjuka.
3 mellan morötter
1 stor gul lök
1-2 vitlöksklytor
Skiva soyakorv i strimlor och lägg ner den i stekpannan tillsammans med krossade tomater, krydda med sellerisalt och svartpeppar.

Serveras med råris och gurksallad.
Smaklig måltid!

Kramizz till er alla & på återseende.



3 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vackra hem, vacker blogg och vacker butik, sdå mycket fint det fanns att titta på här! Mari.

Skatan sa...

Hej och tack för besöket! Kul med receptet...jag satt just och funderade på det paradoxala med vegetarisk korvgryta : )

VI ses!

Lilla Blanka sa...

Åh vilket mysigt hem, otroligt fräscht..kul att få se!
Jaså du har oxå nåt "fönsterprojekt" på G :) Hoppas du har lust att visa i bloggen sen :)
Kram
Mia