tisdag 8 januari 2008

Allt målas i vitt

Ny sydda hjärtan med pärlband på för dekoration i kruka & bord...
En urbleckt lampskärm målades om...

En gammal kruka med ny färg...

En lampfot med dess vackra dekorationer...


Det blev visst lite snett tagit...
Fler bilder kommer senare!





Nu har vår mellanstora dotter fått lägenhet tillsammans med sin pojkvän och de flyttar i slutet av månaden. De for upp på vinden och letade efter gamla saker man kan använda och målas om i .... ja ni förstår i vitt såklart. Där åkte vårt ärvda gustavianska bord och stolar som jag fått av farmor & farfar, lampor & krukor som har fel färg måste målas om . Det är så kul att barnen är lika tokiga i inredning som sin mor. Och man kan sällan misslyckas om man målar i vita nyanser.
Här kommer lite bilder på vad hon har målat idag.

Kramizzar på er alla, ni är för gulliga och jag blir så inspirerande glad när jag är inne och tittar på alla fina bloggar. Det är helt otroligt vad många det finns och det tillkommer nya hela tiden.

7 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Härligt att se hur barne också målar vitt. Toppensnyggt.
Ha en skön kväll du också och kramar förstås.
Eva Agnes

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj vilken vackert hem du har , timmen är sen , men jag återkommer !
Kram/Lotta

Karin Krut sa...

Så roligt att få överföra någon kreativ del till sina barn :) Alla sakerna blev jättefina.. nu måste jag titta lite på mina saker med andra ögon ;) Jag har suttit en stund med mitt kaffe och kikat i din blogg, och din/er butik i örebro? verkar jättemysig.
Ha en skön dag
Kram Karin

Solsjö - Under en vind sa...

Vad kul att barnen ärver samma intresse! Smaken är god, allt ser så fint ut! Ha en bra dag! Kram!

MiaMaria sa...

Kul med en egen lya....Och vitt helt rätt!

Vilket vackert hus du har ser alldeles ljuvligt ut.

Ha´en bra dag!
Miamaria

Ann-Catrin sa...

Underbart är vitt...hihi. så fint du har målat, och vad kul att dottern ärvt din goda smak!
Kram A-c

Unknown sa...

Ser att du oxå gått loss med den vita penseln!! hi-hi...=) Du kan virka!! Jag följer inte några mönster utan bara *leker* från hjärtat...och det är harmoniskt!! =) Kram på dig/Malin