onsdag 20 februari 2008

Vårt duschrum

Jag gillar fina krukor som har detaljer på sig...

Fransk tvål på ett sött litet fat...

Vårt duschrum är inte så stort, toaletten ligger alldeles för nära duchdraperiet...vi skall bygga en vägg där med ett fönster i så det inte blir så instängt...

Handfatet är inte så snyggt nertill så entygkjol blev en fin dekoration och så kan man byta tyg så får man snabbt en ny förändring...


I fönstret har jag dekorerat med lite fina detaljer...snyggast är den blå rakapparaten längst ner,..fniss;)




Jag har länge velat göra om i vårt duchrum, men vi har inte fått någon inspiration att komma till skott. Men nu har jag fått lite nya ideer när jag har varit runt hos era fina bloggar. Jag kommer att leta efter några gamla pardörrar med fönster och se om jag kan använda dem till en skärmvägg till duchhörnan. Min man är väldigt skeptiskt över det så det får bli övertalning i högsta grad om jag skall få min idee till verklighet. Sedan vill jag inte ha dessa moderna silversaker som jag har på toalettstolen, toarullen och handfatskran... ja det är mycket jag vill göra om. Får ta det lite försiktigt om jag skall få nåt projekt gjort. Vill att det skall se lite lantligt mysigt ut.

Imorgon skall jag på seminarium till Norge och få en massa kloka råd... hoppas jag.

Ha nu en bra onsdag och vi höres snart igen.


KRAMAR OCH PUSSISAR FRÅN MIG / Annelie

3 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Dina planer låter strålande! Gillar dina krukor och det söta fatet med kupan!

Hoppas att du hade det bra på seminariet!

Här har bacillerna slagit ut även mig.....kikar in kortare stunder då och då....

Ha det bra, kram!

Änglahem sa...

Vad roligt att hitta hit! och tack för titten "hemma" hos mig!

Vad mycket vackert du bjuder på här på din blogg!!! Många ljuvliga bilder!

Låter som en bra idé, det där med duschväggen...i erat mycket fint dekorerade badrum! Huset ser ju bara så mysigt ut, ett sånt som en annan bara får drömma om.....

Ha det gott!!
Kram
Ulrika

Karin i Villa Grå sa...

Hej på dig Annelie!

Om du inte är i Norge nu slår jag vad om att du tillbringar tiden i ditt fina duschrum! :-)

Bra att du röstade på spröjs för det gör jag också!

Ha en bra helg!

Kram, Karin