fredag 15 februari 2008

Vit soffa



Den är lite svängd, nästan som en haword soffa och man sitter och ligger i den kanon bra...


Hejsan mina vänner, jag har lovat att lägga ut en soffa som vi köpte på blocket som var gul. Vi klädde om den i ett vitt tyg som är teflonbehandlat. När det blir smutsigt kan man ta av och tvätta den så blir den vit igen...förhoppningsvis. Jag hade lovat att lägga ut en bild hur den ser ut omklädd och klar och här är den nu. Jag skall bara fålla upp den lite nertill som inte är gjort, har varit för bekväm att ta bort det och sy klart.
Ibland blir det att man har så många projekt som man vill göra så en del blir aldrig riktigt klart...är det så för er också?
Ha nu en riktig mysig helg...det kommer att ordna upp sig för oss med vattenläckaget...vi får ersättning som tur är. Nu är jag glad igen och känner som ni andra ...man blir lite äggsugen eller vad säger man när man ser så många fina ägg som produceras på alla bloggar ;)
KRAMAR & PUSSAR, från mig.
Önskar alla en trevlig helg...vad som händer imorgon får ni se på måndag.

8 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

godmorgon!!!
Mycket snygg soffa och vackert fotograferat!
Vilket blocketfynd.. grattis!!
kram A-C

MiaMaria sa...

Men så fin soffan blev....har en soffa på övreplanj ag skulle vilja ha vit....hmmmm undrar om jag fixar det.....

TAck för dina tips!

HA´det så himla gott!
Miamaria

Hem och Lycka sa...

Så himla fin soffa, mysigt och vackert! kram

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken underbar soffhörna!!!

Fortsatt skön helg! Kram!
...blir nyfiken på söndagens innehåll....

This is Kia sa...

Jättefin soffa! Teflonbehandling har jag aldrig hört talas om, intressant. Kramar Kia

Helena Sjögren sa...

Det blev verkligen kanon bra.Så himla praktiskt med avtagbart tyg, vilken barn och djur familj skulla annars kunna ha vita soffor ?
/ Helena

Karin Krut sa...

*skrattar* Jaa jag känner igen mig, jag har en del projekt som inte riktigt riktigt är färdiga än :) Det är bara det där lilla lilla sista kvar. Eran soffan blev jättefin, tänk vilken skillnad det kan göra med lite tygbyte.
Ha en skön vecka
Kram Karin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så snygg den blev! Så bra att den går att tvätta också...
Kram
Marie