onsdag 6 februari 2008

Lite vitt, lite rosa och spets

Design Werket har så fina kläder, vi har fått hem så mycket vitt och det känns så vårigt och härligt trots regn & rusk ute.
Här poserar jag med en vit tunika med spetskant nertill och ovanpå en rar lite omlott topp i vit virkad med dubbla antikmässingskanppar...den är så fin...

Min favorit kofta i rosa som jag har en fin topp till med volangkant vid halsen som är både ljuvlig och tuff, även den från Design Werket. Till det har jag de nyinkomna strech byxorna med den halvlånga längden ( finns i vitt, svart & beige). Byxorna & koftan från Saint Tropez.


Nya vårgardiner till butiken...här har jag gjort en vit hissgardin i borstad bomull som har linnestruktur, ovanpå en formskuren kappa i ett härligt tyg med rosa blommor och linbloms gröna blad. Längderna i ett vitt skirt tyg med en hålkant i tyget som liknar som en spetskant nästan högst upp....ibland kan det vara lite svårt att beskriva med ord, jag hoppas ni förstår;)





Vi håller på och syr för fullt, både nya gardiner och lite annat kul som ni får se lite senare. Imorgon skall jag till Nora, konsultationsuppdrag...då måste jag passa på att gå in på en loppisbutik som en kund tipsat mig om....visar bilder till nästa inlägg.
Jag har köpt en gammal låda som är säkert 150 år gammal...min man tycker jag är helknäpp...
-vad skall du med den till????!!!...
Den kommer nog att hamna på vår nya veranda eller så hamnar den i sovrummet....men då slänger väl han ut den igenom fönstret.
Må så gott alla bloggare / kramizzar från mig/ Annelie




3 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Å så härligt och vårigt det ser ut både på kläder, tyger och inrending! Måste få vårkänslor av att vara i butiken...fniss....

Ha en go dag, kram!

pst...tac för dina goa kommentarer, blir så glad!

Solsjö - Under en vind sa...

Tack skulle det stå förstås....

Unknown sa...

Va härligt när vårkläderna börjar dimpa in!! Måste kännas som lilla julafton att packa upp! Så himla läckra kläder =)Känner igen bilderna från mässan....köpte en hel del från miljögården. Var kommer dom vackra lyktorna i spisen i från? Ha en underbar dag! kramar Malin