lördag 23 februari 2008

Hantverkscentrum Berget i Degerfors, vi hälsar på Butik Motina

Så fina dörrar, gammal underbar charm...

Systrana Tina & Gunilla driver en jätte gullig butik som heter Motina ...

De gör så mycket fint, här en virkad pläd & kudde...

de syr en massa fina dopklänningar, dopmössor mm...


titta så söt klänning...

till pojkar så fint i linne, väst och dräkt som är sydd ihop...

målade änglar, tavlor så mycket fiiint....

De gör dopböcker...
Tina gör även naglar & har så härliga fina dekorerade tippar...

När jag kom hem hade jag lovat att göra hemlagadpizza...


Klockan blev sent när jag kom hem och jag hade lovat att göra hemlagad pizza, kvart i elva på kvällen blev den klar och vi alla var jätte hungriga.
Ena sidan har jag tagit tonfisk på och den andra vegitarisk färssås, kantareller, oliver med citron i och en massa mozzarella ost på. I pizzadegen 3 st vitlöksklytor en liten dutt av öl, vatten, jäst & mjöl...

Igår var jag i Degerfors, ett hantverkscentrum som ligger i stadsdelen Berget. Dit måste ni åka, det är så fint med en massa gamla hus som det finns hantverkare, keramik, lantbod, cafe och museum i. Det är så charmigt och mysigt där och ligger beläget på en höjd. Fin utsikt...på sommaren, oj oj oj så fint kan jag tänka mig.
Igår när vi kom så hade de lite olika aktiviter i veboden... dit kan man åka och ta en riktig härlig utflykt och handla i de de charmiga butikerna. Jag kommer att visa mer bilder därifrån.
Jag var på kundbesök och träffade systraran Tina & Gunilla som driver butiken Motina.
De är så gulliga & gör så mycket fint...jag bara stod och gapade när jag fick se alla dopklänningar och dopmössorna till...så fiiina!
Ni måste åka dit, jag skall ta reda på vilka tider de har öppet.
Tina gör också nagelförlängning och visade mig så fina dekorationer ...när allt målarbete är klart blir det fina naglar.
Jag får önska er alla en härlig helg, jag har haft en full givande vecka bakom mig och behöver ta det lugnt och få mysa framför TV med en massa godis till melodifestivalen. Jag var som sagt i Norge i torsdag och kom inte hem förrän fredag morgon kl. 04:00 så jag har lite sömn som måste återhämtas.
PUSS & KRAM TILL ER ALLA BLOGGARE!!!







3 kommentarer:

Änglahem sa...

Vilken mysig butik!! Verkligen mycket fint!!!
Hemlagad pizza!...mums! Fast det blev en aningens sent, jaa.

Ha det gott!
Kram
Ulrika

Solsjö - Under en vind sa...

Ser ut att vara en mysig butik!!!

Så gott med hemlagad pizza! Men för min del är tyvärr pizza uteslutet sedan några år tillbaka....bekymmer med magen gör att pizza är dödsdömt tyvärr...för gott är det ju!

Hoppas att du håller dig frisk!
Ha en skön söndag! Kram!

me and alice sa...

Vad mumsig pizzan såg ut!
Vilka duktiga tjejer i den fina butiken. Såå söta barnkläder o dopklänningar...
kram Susanne