torsdag 14 februari 2008

ALLA HJÄRTANSDAG OCH VATTENLÄCKAGE


ALLA HJÄRTANSDAG...ÄR INTE BARA PRESENTER, UTAN EN TANKE PÅ ATT JAG GILLAR ER ALLA...

VARSÅGODA TAG ETT HJÄRTA ...DET HAR JAG GJORT EN HIMLA MASSA IDAG...

AV MINA DÖTTRAR FICK JAG EN SEMLA OCH EN RÖD ROS...DE TYCKTE ATT JAG BEHÖVDE EN...

Idag har det varit en väldigt mycket knepig dag. Det började med att jag hade en behandling på morgonen med en underbar snäll kund som kommer till mig varje vecka som jag hjälper med djuprengöring & behandling av huden i ansiktet med galvanisk Home Spa , sedan får hon massage på axeln som hon har ständigt värk i. Jag behandlar även det med galvanisk ström tillsammans med epoch serie för inflamationer mm. Hon är så gullig hade med sig hjärtchoklad...jag som älskar choklad. Man blir så glad när man får något så där spontant, tack det värmde.




När kund sitter och får behandlingen hörde jag något i butiken som bara sa, splatch!!!


Vad är nu detta, jag har några jobbare som gör iordning ventlationsystemet i butiken och när jag kom ut fick jag en smärre chock...butiken flöt i vatten & smuts som kom från taket. En vattenläckage vad något jag inte ville ha. Hela dagen har vi fått torka, dammat och tagit bort en massa skadade saker som har blivit förstörda och det värsta är att vår kassaapparat får inte bli blöt och den har blivit blöt så nu är den kapott...vi kan inte slå in utan får skriva manuellt på kvittoblock mm. Mycket skall man gå igenom och jag som hade så mycket bokningar idag ...fick ringa och avbeställa.


Det är mycket man får gå igenom...tur att inte en kund fick allt vatten på sig;)


Semlan, chokladhjärtan behövde jag verkligen idag och när jag kommer hem så blir det 1 eller 2 glas med rött vin.




Det är så skönt att få skriva av sig och jag känner mig redan på gott humör.




Många hjärtkramar från mig / Annelie

5 kommentarer:

pudelflicka sa...

Trevligt att du tittade in till mig.
Du har verkligen haft det jobbigt i dag. Hoppas allt ordnar upp sig.
Hälsningar Hedvig

Lime sa...

Heej! Kul att träffas. Ja, det må jag säga. Din alla hjärtans-dag har verkligen varit speciell :-/

Visst är det tur att man har bloggen att fly till. På återseende.

Kramar

Ann-Catrin sa...

Nej men snälla... vilken otur..ni har väl försäkring hoppas jag... nu får vi hoppas påtur framöver då!!
den bästa av helger till dig!!
Kram A-C

Snäckornas sjö sa...

Men, vilken otur!!! Vattenläckage...hmmm, roligare kan man ju ha det! Hoppas det ordnar sig med allt! Hade det drabbat mig hade det nog inte räckt med ett eller par glas av vin. Det hade nog blivit betydligt mer ;-)

Ha det bra nu!

Hem och Lycka sa...

Näää, usch och fy för vattenläckage.. Tänk vad vatten kan göra mycket skada! kram