måndag 18 februari 2008

Hundar, ägg och tuppar

Målat lite tuppar & hönor...
Fixat med lite nya tavelbilder på en linneklädd träskiva...

Så kul med att sätta lite fina bilder på äggen...gillar barnmotiv, de skall fyllas med vit chocklad...


En del ägg så målade jag dem och en del gjorde jag riktigt chabbiga och slitna med vitt skrynkligt papper...
En zinkkruka målades om och även den fick en härlig vintagebild & lite spets...



Här en liten närbild...titta inte så noga det var min första...


Det blev en hel del målningsarbete och tavelprojekt...mer kommer senare...


Stephies min stora tjej och hennes sambo har skaffat hund...ooo så söt man är...

Bara 8 veckor Det är så kallt, vill värma mig under jackan...

Tokiga hundar som inte vill titta åt mitt håll när jag ska försöka fånga er på bild...

En nöjd Hampus, latar sig på divanen efter en tuff duschning...

Jag fryser, skynda dig istället för att ta massa bilder...


Jag vill inte vara med i bild, våt och kallt...


I helgen var en riktig mysstädarhelg...som jag kallar det. Det är när man går runt och ändrar lite här och där, jag tog fram målarpenseln och börjar måla som ni alla andra med påskägg. Det var så kul att låta fantasin sväva fritt. Det blev inte bara påskägg utan mina tuppar, hönor och zinkkrukor kom fram och fick ny skepnad.
Det som var så spännande med den här helgen var att Stephanie och hennes sambo skulle få sin älskade hund...jag älskar hundar och är så glad. Den är så liten och hon skall heta Shiila.
Det är samma ras som vår busiga Hampus som får massor att göra...fostra ;)
Min syster och hennes familj blev så sugna att de köpte Shiilas syster så nu kan vi ha ett riktigt hundkalas.

Håller på med en massa målararbeten..lovar att visa det när de är klara.
Idag fick vi så fina tyger i vitt och en riktig favorit som jag håller på och gör en gardinuppsättning av som vi skall skylta med i vårt skyltfönster. Vi fick även hem riktigt vita tofsar som jag har letat efter...de som jag har haft är lite vitcreamaktiga men dessa är riktigt vita med fin dekoration på.
Hej så länge, och vi höres snart igen.
Kramar från mig / Annelie

5 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Gullig liten hund!!!

Vad mycket fint pyssel du gjort!!!

Ha det bra! Kram!

Karin Krut sa...

Så fina alla dina pyssel blev efter en släng med penseln :) Och hunden är ju riktigt bedårande :)
Ha en skön dag
Kram Karin

Karin i Villa Grå sa...

Vilket suveränt ord - mysstädarhelg..! *gillar* Visst är det skillnad på städning och att mysstäda!

Så himla fint pysslat och har du sett att din dotters hund matchar ditt pyssel? :-)

Kram!

Karin

Ann-Catrin sa...

oj vad du är kreativ... så mycket fint du har gjort!!
Vovven är ju så sanslöst söt!!
kramar A-C

me and alice sa...

Vad mycket fint påskpyssel du gjort.
Dom vita tupparna är ursnygga...
Så bedårande den lilla valpen är...
kram Susanne