fredag 30 november 2007

Äntligen hemma





Nu har jag äntligen kommit hem, det blev en lång dag. Vi har hållit på och gjort iordning och flyttat in massor av saker från vårat stora rum till vår sy-möbeltapetseringsverkstad. Förrut hade vi butik där men nu hinner vi inte när vi öppnade mitt i city. Vi kommer att göra iordning så det blir riktigt mysigt och inspirerande att jobba där. Här får ni lite inspirerande bilder från ett väldigt bra företag som har massor av fina tyger. Jag älskar vitt men behöver lite färg för att få igång mina känslor som ger mig en kick att vilja skapa lite mera.
Jag vill önska er alla en härlig helg och stressa inte i onödan utan njut av en underbartid vi har framför oss, JUL.

Bilderna kanske inte är så julinspirerande, men snart får jag min kamera och då blir det lite mer JUL.


Kjamizar till er alla ;)

8 kommentarer:

Skatan sa...

Häftiga bilder! Ja, de var inspirerande!!

Tack för besöket. Angående halsduken så går det verkligen ursnabbt med så stora stickor (storlek 12). Jag är den mest otåliga i världen, möjligen förutom dig då ;-)

Hoppas du får en skön helg.

Kram.

Stina sa...

Jag tycker att det var härliga bilder.:-) Krami

Ann-Catrin sa...

kul att hitta till dinhärliga blogg..underbara bilder..
Kommer gärna tillbaka!

vinklar o vrår sa...

Vilka vackra bilder och färg är härligt - ibland ;)
Du får ha en fortsatt trevlig 1:a advent / Maria

Ann-Catrin sa...

Hemmagjord musli...jag gör så här!

5 dl fiberhavregryn
2 dl linfrö
1 dl kruskakli
2 dl solrosfrön
1 dl grovhackade hasselnötter
2 dl russin
1/2 dl vatten
!/2 dl flytande honung

Blanda allt utom ruusin i en skål...det får gärna bli lite klumpar här och där.
Värm ugnen till ca 200 gr..
häll ue allt på en plåt klädd med bakplåtsapper.
Ställ in i ugen ca 10 min...blanda lite under tiden med en träslev..ska bli lite brunt så där.
Blanda i russinen
Låt svalna och häll upp på burk.

Superlätt och jättegott.

Kul du var inne på min sida och din snälla kommentar. Kom gärna tillbaka.
Ha det gott

Marie sa...

Vilka härliga pastellfärgade bilder!

Hoppas ni haft en mysig adventshelg!
Kram Marie

Karin i Villa Grå sa...

Ååå - FÄRG! *slukar hungrigt*

Våra barn är uppväxta med färg. I takt med att hemmet sakta förvandlats till vitt á la Narnia har de inte alls anpassat sig utan lider svårt av färgabstinens. För några dagar sedan kom äldsta dottern och sa: "Snälla mamma, kan vi inte ha bara liiite färg i alla fall?" Isch, då fick jag dåligt samvete.

Vi får se om det blir några färgstarka oaser här hemma, utöver i barnens rum. Jag blir bra sugen när jag ser dina bilder.

Ha en trevlig kväll!

Karin

Eva Agnes sa...

Dina färgkickar är för sköna. Vitt är fint men jag behöver också "kicka" till ibland.
Grattis till nya ateljen. Måste vara skönt att ha allt på en plats.
Kramar Eva Agnes