söndag 9 mars 2008

Söndagsmiddag

Vårbukett med tulpaner & videung i en vit zinkkruka...

Middagsbjudning tillsammans med sina nära & kära...

Det är så mysigt att få duka fint , äta god mat & få vara tillsammans...


En påsktavla som jag har gjort tillsammnas med mina silver lyktor...





Idag hade jag en liten bjudning med vegetariskt lasange, ris, vegesnitzel & en härlig sallad. Till efterrätt blev det en nygräddad vaniljkaka med grädde, hallon och hjorttron.
I vår familj hinner vi inte äta tillsammans så det blir på helgen man får fixa till det och göra lite mysigt. Vardagarna och även vissa helger är så spikade att man måste få stanna upp och tänka till lite grann. Nu har jag kommit i det läge att jag skall tänka på livskvalite och att det inte bara är arbete som måste prioteras utan man måste hinna vara med sina nära & kära också. Min stora tjej skall få mer ansvar i butiken och jag får då tid att hinna med att göra det som jag gillar allra mest.
Hej så länge och sköt om er...vi höres snart igen.
Kramar från mig / Annelie

8 kommentarer:

me and alice sa...

Hej!
Vad härligt med middag tillsammans. Sånt prioriterar vi också i vår familj.
Underbart rum ni har! Det fyrkantiga bordet ser så läckert ut. Är det ett gammalt bord?
Vad bra att du kommer få lite egen tid. Tror att vi alla kan behöva det då och då...
kram Susanne

Hem och Lycka sa...

Vad fint du dukat, kanonsnyggt. Låter riktigt gott också, mums! kram

Änglahem sa...

Vad skönt det låter att du ska ta dig lite egentid!! Varför är vi kvinnor sååå dåliga på det igentligen!! Det har ju alla i familjen glädje av...är mamma glad och nöjd så blir även maken och barnen det...ja nåja mycket klokt tänkt av dig!

Där hade jag då inte haft något emot att slå mig ner för vad som låter som en mycket god middag!!
Väldigt vackert dukat!!

Jag länkar dig, om det är ok?!

Kram
Ulrika

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka vackra brodsdukningar! Visst är det en lyx att äta tillsammans! Här blir det också oftast på helgerna som vi äter alla fyra samlat!

Ha det så bra! Kram!

me and alice sa...

Hej!
Ska bli spännande att se vad du fått för fina varor...
Klart du ska spara dina pellisar nästa höst. Har faktiskt inte heller gjort det så många gånger...
kram Susanne

Ann-Catrin sa...

hej vännen!!
Underbar dukning du har gjort.. förstorade upp bilden så jag kunde se allt lite bättre-- så vackert!!!
Härligt att du får lite egen tid... så viktigt för både kropp och själ!!.
många kramar A-C

Marie Söderberg sa...

sååå himla fint rum och matbord..ja allt *me like*..

Marie Söderberg sa...

hej igen..en fråga..den fina duken på bordet är det månne från din butik som du säljer ?? så himla snyggt..