lördag 22 mars 2008

GLAD PÅSK!!!

Här är det färdigmålade tre set borden med lite påskdekorationer på, jag blev så nöjd med det...

jag älskar den vackra formen och de fina benen...


lite påsktuppar och påskliljor måste få pryda zinkbrickan...

Har fyndat lite grann på långfredagen. Vi var på en gårdsloppis och hittade denna fina hylla med lådor och så lite andra saker som jag visar lite senare...
Jag har haft den här gamla stolen några år och har liksom inte kommit mig för att göra iordning den. Den var så trasig och det gick knappt att sitta på den så det blev en hel del arbete att laga den. Nu är den målad och det fattas bara tyg på sits och ryggstöd...tror att det blir i nåt vit/grått randigt tyg och lovar att ta ny bild på det färdiga resultatet...
Titta längre ner så ser ni hur den såg ut förrut.


När jag ändå är i farten så måste jag visa mina papegojatulpaner med lite ris i en zinkkruka...



Den här gamla pedistalen fyndade jag också och när tid och lust faller in så blir den vitmålad...


Ett par gamla knoppar som behövs målas men nog är det lite fint med kontraster mot det vita så det inte blir trist, de är ganska stora och används som dekoration på en hylla eller en byrå.
Jag ändrar och byter plats på mina älsklingar hela tiden...

Här är den bruna stolen och hela vår övervåningsdel blev plötsligt en målarverkstad...


De bruna blanka borden fick en fin matt vit yta istället och passar vårt hem mycket bättre...
GLAD PÅSK PÅ ER ALLA OCH VAR FÖSIKTIG MED ALLT ÄGGANDET ;)
Bästa Påskkramar från mig!!!




15 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Så mycket påskgodis du har fyndat och fixat i ordning...satsbordet blev ju så bra......MAssor av godsaker....

Önskar dig en
GLAD PÅSK!
MIamaria

Marie sa...

Så mycket fint du visar, de bruna borden blev ju kanonfina när de blev vita.

Glad Påsk!
Kram Marie

Änglahem sa...

Vilka fina fynd du gjort!! Satsborden blev ju super fina!!!

Fortsatt skön påskhelg!
Kram
Ulrika

me and alice sa...

Vilka härliga påskfynd!!!
Allt blev hur fint som helst!
Glad Påsk!
kram Susanne

mittiminvillervalla sa...

WOW! Här visar du mycket fint! Borden blev ju kanonfina!

Måste kika in i din butik också :o)

Fortsatt trevlig påsk!

Monika

Ann-Catrin sa...

Oj oj sitter här och dreglar riktigt... din knopphylla är ju helt makalöst fin!!
Och dina satsbord är bedårande... och spå vackert fotata oxå!!!
Härligt att göra fynd!!!
många kramar A-C

Lilla Blanka sa...

WOW vad mycket fint du visar..! Satsborden blev supersnygga som vita, en helt annan sak!
Knopphyllan är såå fin..oj ja allt är jättehärligt!!!
Kram
Mia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh, vad mycket fint du visar! Vilka härliga fynd! Satsborden blev underbart fina och hyllan kommer att bli jättefin! Roligt att du hittade till min sida så jag kunde hitta till dig!
Önskar dig en fortsatt skön annandag påsk!
kram
nina

Solsjö - Under en vind sa...

Aaaa...bara vrålar rakt ut! Så fina möbler!!! Du kan vara lycklig du!

Hoppas att helgen varit mysig! Kramis!

Solsjö - Under en vind sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nettan sa...

Tack för titten hos mig =0) !
Ännu en " vit " bloggare & Örebroare dessutom, vad kul.
Har kollat runt lite hos dig & måste säga att du har det helt underbart hemma.
Och din butk har jag helt MISSAT !?
Konstigt... ;0)
Ska komma ihåg den till nästa gång !!
Kram / Nettan

Vitfärg, romantik och rosor sa...

Tack för att du titttade in hos mig så att jag hittade in till dig. Gud vilken fin sida med massa inspiration och vackra saker att se på.Kommer absolut tillbaka hit.
Kram Annika

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Såååå fint du gjort!!
japp...lite färg...det gör susen ju!!!
Tack för goa ord hos mig!!
God fortsättning!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
(\ /)*********************
( ..) ♥ KRAM MILLAN ♥
C('')('')*****************
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Åhhhhh vad fint du har det hemma.
Den gamla fina stolen var urläcker.Ha en skön vecka.
Kram Liselotte

Hem och Lycka sa...

Å vad snygga borden blev! Riktigt fin stol också, bra fynd du gjort. Trevlig helg, kram!