onsdag 17 oktober 2007

Mingel på HC Design.

Idag blev det en helsnurrig morgon. Jag irrade omkring med kaffemuggen i ena handen och telefonen i den andra. Jag försökte få tag i min dotter, hon har precis flyttat hemifrån tillsammans med sin kille, men den förbaskade telefonsvararen satte igång hela tiden och jag som glömt skriva ner deras hemnummer var nu tvungen att ringa hennes killes mobiltelefon, men inget svar där heller!!!, vad göra, klockan är 06:50 på morgonen. Min vännina ville ha hjälp med hotellstädning, det fattades folk och hade försökt att få tag Stephanie för att rycka in med ilfart. Det började ringa i min andra mobiltelefon, jag svarade och hade nu två samtal, en kund som ville komma och lämna sin soffa för omtapetsering. Jag avslutade samtalen och skulle just sätta mig när båda telefonerna började ringda samtidigt igen, hu vilken morgon och klockan hade knappt blivit 08:00.


Hela dagen var som ett enda stort virvel men kvällen slutade bra. Ett glatt mingel damer kom till min butik, min vännina Carina hade bjudit glada damer som ville bli inspirerade. Vi dukade upp med lite nötter, morötter, gurka, dipp och vitt vin och hade det väldigt trevligt. Provade kläder, skrattade när vi hade på oss de häftiga nyinkomna mössor och halsduk i svart och senapsgul. Det handlades gardiner och tofsar och det blev en lyckad och trevlig kväll med underbara människor som ger energi för kroppen när man har en stessig morgon.


Bilden ovanför är mitt ena skyltfönster, jag älskar svart och vitt och butiken präglas lite av det.

Dags att krypa till kojs, natti natti.

Inga kommentarer: