fredag 19 oktober 2007

Hembesöksuppdrag

Vita längder med snibb och frans på tillsammans med en svart sammetskappa.


Ljusa härliga taft längder och kappa från England, de är mycket finare i verkligheten än på bilden, som vanligt har jag inte tänkt på den starka kristallkronan som bländar.



Här har vi blandat blårutigt med blommig kappa, jag hade lite bråttom när jag tog bilden och längderna ser inte så bra ut, de hänger lite konstigt vid bordet. Det här var hos en från skild man och de är inte så noga att rätta till gardinerna när de sitter så nära köksbordet. Var bara där en snabbis för leverans av lampor.



Väggen på sidan har vi tapetserat med en tapet från Midbec. Stilen går i svart,vit och beige. Gardinlängderna är av mockaliknade tyg och en måttbeställd rullgardin i svart med rostfritt stål längst ner med en dekorationsknopp i, syns dåligt p.g.a. solen strålar in. Lite svarta tofsar på längden blir pricken över i.


Idag har jag varit ute på hembesöksuppdrag. Jag åker ut till kunder som vill ha min hjälp med att sätta upp gardiner, dekorera och ge tips och ideer. Man kan göra om ett hem med lite enkla medel som textiler. Det är så roligt för de blir så tacksamma när allt är klart.

Just nu har jag varit på Örebros gamla militärområde där JM har byggt en massa nya lägenheter. Jag skulle till en jätte gullig dam som är så otroligt lik min farmor. Lite ivrig, envis och samtidigt ett stort gott hjärta. Först skulle jag bara hjälpa henne med gardinstänger och fålla upp gardiner, men det slutade med att hon ville ha gardiner till hela lägenheten.

Det är jätte viktigt att lyssna på vad kund vill ha, så jag inte kör på med vad jag skulle vilja ha. Tillsammans går vi igenom gardinmodeller och jag ser ganska snabbt vad man kan göra, och den här damen hade åsikter som vi tog hänsyn till.

Hon var mer den raka stilen som vill ha bra kvalite, stilrent och livrädd för kappor i fönstren. Jag visar bilder på det när allt blir färdigt.


Titta ovanför där har jag tagit lite bilder på andra lägenheter som jag har gjort i det område. Det känns som jag kan alla dessa fönstermått för det har spridit sig vidare till andra hyresgäster som vill ha min hjälp. Det är så kul att hjälpa andra att få det fint i sitt hem och många har svårt att få tag i nån som kan hjälpa dem.


Ha nu en riktig mysig helg med tända ljus. Imorgon är vi bjudna på bröllop så det blir inget bloggande för min del.


Kramis till er alla.




4 kommentarer:

Handplockat sa...

oj vilket härligt jobb
och vilka fina bilder
väntar med spänning på att få se då uppdraget är klart

ha en go hlg

Solsjö - Under en vind sa...

Så roligt att hitta hit!! Vilket roligt jobb du verkar ha!! Ha en skön helg! Kram!

Eva Agnes sa...

Tack för besöket hos mig och kommentaren om datorn.
Att besöka dig på din blogg var en verkligt positiv överraskning.
Man tror att man sett allt men så är det icke.
Mycket fina gardinuppsättningar och tips på hur...
Sedan blev jag oerhört förtjust i den svartrandiga soffan du har i skylten.
Kramar Eva Agnes

Marie sa...

Tack för ditt besök hos mig och för gullig kommentar. Måste säga att det låter som du har ett jättekul jobb. Blir kul att få se fler bilder!

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Marie