tisdag 23 oktober 2007

Luktar gott!


Klockan är snart 22.00 och min yngsta dotter har precis gjort iordning en doftande god potatisgratäng. Hon är suveränt duktig på att göra god mat. I vår familj är vi laktovegetarianer så vi äter allt utom kött. Det blir en hel del olika sorters gratänger och en stor favorit är Keso-gratäng.


Recept för 5 personer.
4 ägg
2,5 dl matlagningsgrädde
1 stor burk keso
dessa skall vispas ihop

6 stora morötter
1 stor gul lök
2 klyftor pressad vitlök
2 tsk curry
salt & vitpeppar
dessa skall stekas med olivolja

Rör ner allt i en eldfastform i 225 grader i ca 20 min
serveras med ris och en tomatsallad.

För 21 år sedan bjöd min man mig på denna underbara rätt så den sitter varmt i mitt hjärta och har även spridit det till mina barn.

Imorgon skall jag träffa svenska designer som skall visa sin vår/sommar klädes kolletion, kanske det passar till vår butik, vi får se.

kramisar från mig till er alla.

2 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Låter jättegott!!! Fortsatt skön helg! Kramis!

Eva Agnes sa...

Hej du med din otroligt tjusiga blogg. Du har sådana underbara möbler i ditt hem/butik...
Soffan: Urskön! Den grna byrån:Läcker! Ert dsovrum: Mysigt, varmt och harmoniskt....
Jag vill gärna lägga till dig i min länklista. Går det bra?
Kramar och i morgon är det måndag. Tänk att jag gillar också måndagar då det börjar hända saker igen efter helgens stiltje.
Tack för gratängen. Den ska jag göra. Är också Lact-Ouvo- vegetarian och tar tacksamt emot nya recept.
Kramar Eva Agnes