lördag 19 april 2008

Lite nytt, lite gammalt, lite lånat...

Ett rosarandigtygstrut med ett gammalt foto på, som dekoration ett pärlhjärta får pryda min glaskupa idag...

Min vännina Anki som driver Grön Miljö har gjort den här härliga gruppen, hon blandar till en alldeles naturliginspirationsgrupp som man kan hitta i skog och mark...

En ny vårjacka som gjort av ett tyg som är qviltad och säljs på metervara i dubbelbredd (perfekt om man vill göra överkast av det ) med klädda knappar...

I ryggen gjorde vi med ett lagt veck och en stor knapp för att få en kul detalj...


Mitt nymålade gamla kommod(vet inte riktigt hur det stavas), den är så fin där man ser lådorna så är det inga riktiga lådor utan när man öppnar den lyfts det upp som ett lock och under finns en marmorskiva som man kan ha tvättfat på. Den får nu pryda min hall ett tag...


Köpte det på auktion förra sommaren men vet inte riktigt var jag skall ha den. Jag gillar den jätte mycket, speciellt den vackra spegeln med den fina dekorationen ovanpå den. Den får nog flytta hem till någon av mina döttrar och målas om till en färg som vit,... kanske....


Jag gillar gamla gungstolar och här har jag ytterligare ett projekt som jag håller på med, det skall slipas och målas med en utomhusfärg som klarar lite regn och skall få bo på vår veranda...




Idag har vi varit i Eskilstuna på seminarium hela dagen och när vi åkte hem köpte jag lite inredningstidningar som Tove (hem & trädgård) och Lantliv. Det skall mysas i soffan för maken skall jobba natt då får man passa på och få ta hand om sig själv med massor av inredningsläsning...Härligt!!!




Många kramar från mig och ha nu en riktigt mysig helg och blir det fint väder imorgon då blir det kaffe med fika i trädgården.....Annelie.











7 kommentarer:

Vitfärg, romantik och rosor sa...

Hejsan.
Fina projekt blir nog mycket vackra med vitfärg på, och kommoden var jättefin. Ha det gott. Kram Annika

n o r d i n g å r d e n sa...

Så mycket ljuvligt! Vilken fin vit kommod och underbar rosa jacka! Läcker strut under kupan där med och den bruna byrån, vilken skatt! Men tänk er för innan ni målar den, den var otroligt fin i sin originalfärg och brunt är på stark frammarsch....

Ja, det är inte bara nästan samma namn på den andra bloggen utan EXAKT samma namn som mitt, Guldkant på livet, den har dessutom lämnat kommentarer hos massor av mina bloggvänner i morse så jag har fullt sjå att justera och berätta att det inte var jag,skumt, suck...

Ha en mysig helg, nu ka jag kolla in ditt fina hem och blogg lite mera! Tack för besöket hos mej! Mari.

MiaMaria sa...

Hej!

Underbara inspirationsbilder!
Och vilken vacker spegelbyra så snygg med alla vackra detaljer som kommer att lyftas fram om den blir vit.

Och din kommod som du stavat rätt till är ju bara så söt.......

Önskar dig en härlig söndag i solens tecken!
Miamaria

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina bilder!!! Sån ögonfröjd!

Hoppas att helgen varit skön! här har det varit soligt och varmt!

Kram!

Ann-Catrin sa...

hallå där!!!

oj oj så mycket fint du visar..blir ju alldeles varm i själen av allt fint..kan bara tänka mig hur fint dte blir sen i vitt oxå!!!

kommoden är ju undrebar.. vad fint det var med locket!!!

Kram kram A-C

Ann-Catrin sa...

bara lilla jag som kikar in och vill önnska dig en skön helg!!

kram kram A-C

Hem och Lycka sa...

Ojoj vad mycket snyggt du visar. Ha en härlig söndagskväll! kram