lördag 17 maj 2008

Regn, regn och så kallt

En vit Mårbacka får finnas i vårt köksfönster, det är så kallt ute att de fryser om de får vara ute...

Jag har gjort iordning en gammal sekretär, målat med vit utomhusfärg som skall klara lite regn och pyntat upp det utanför vår bod...


Det skall fyllas jord i lådorna så jag kan ha fina blommor som växer i den...

Min gammla tvättbräda får stå som dekoration, den är så fin mot den faluröda väggen...


Jag gillar som sagt väldigt mycket svart också, det har målats en hel del utemöbler och då när penseln är framme så blir väldigt mycket andra saker svarta också...


En gungstol som man kan sitta och gunga i och bli ganska så harmonisk & sömnig i...


Ett gammalt bord med fina dekorationsdetaljer blev svart också men den skall målas 1 gång till och finns nu på verandan...








Det var ett tag sen...det har varit så mycket att jag inte haft tid. Det har blivit en hel del förändringar i min vardag som tagit mycket tid. Min butik var jag tvungen att lägga ner eftersom det inte gav tillräckligt mycket pengar för att kunna ha anställda och betala dyr hyra. Nu känner jag mig fri att kunna fokusera på det jag verkligen vill göra och slipper tänka på en dyr hyra, tillräckligt med kunder och en massa lager.


Jag har nu möjlighet att vidarutveckla min andra verksamhet som jag haft parallellt med butiken och kan ge det av hela mitt hjärta. Nu undrar ni säkert vad det är... men det kommer jag kanske återkomma till och berätta här.


Den här bloggen hade jag tänkt ta bort men jag har ändrat mig... den kommer jag ha kvar och skriva om mina inredningprojekt, visa lite bilder på fina saker som jag gillar och dom jag möter i min vardag som gillar samma saker som jag...inredning, shopping och blommor.


Nu när jag inte har någon butik kvar kommer det att bli väldigt mycket handling och det blir garanterat mycket i de fina nätbutiker som många bloggare har. Anette som har en jätte fin blogg, klicka här lantlif.blogspot.com/har en kanonfin nätbutik som heter My home, klicka in dig så ser ni så mycket fint att köpa, jag har handlat jätte fina kuddar och en del andra saker också. myhomekalix.se/.

Idag regnar det och så kallt ute, vi har tänt en fin brasa i öppnaspisen och en massa ljus som håller en varm och det är riktigt mysigt ändå.

Trevlig helg på er alla och bästa kramar från mig ;-) ...Annelie.





5 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Så fina bilder, blev alldeles tokförtjust i din planterinsghörna!!!

Spännande med dina förändringar, hoppas att det kommer fungera bra!

Ha en skön söndag! Kram!

Ann-Catrin sa...

Oj så fint det blev med planetringshörnan... du kan du!!

Va spännande det låter med dina förändringar i livet... vad tråkigt att det inte gick med din butik.. det är svårt det där!!

LYCKA TILL.kram till dig från mig
Ann-Catrin

Ann-Catrin sa...

...hihi.planetringshörna... aldrig hört talas om.. panteringshörna ska det var och inget annat!!

Hem och Lycka sa...

Vad fiffigt med sekretären! Jättevackert! kram

Ann-Catrin sa...

Hallå där..hoppas allt väl med dig och du kan börja med alla dina projekt... ha en fin vecka
kram a-C