tisdag 12 augusti 2008

Jag har blivit mormor...

Den 8/8-08 kl 05:01 blev jag mormor, vad vi har längtat och vilket härligt datum. Hon försökte knipa till 08:00 men det gick inte. så bra..hihi...
En liten flicka på 3150 gr och 51 cm lång och som skall heta Melissa.
Det bästa av alltihop var att min mans pappa kom på besök från Australien just denna dag och fick träffa sitt barnbarnsbarn, här fyra generationer.

Lite bilder från Melissas barnrum som har pyntats, målats och sytt för att bli ett riktigt fint flickrum. Yasmine har sytt gardiner, kuddar, flaggor och sofföverdrag innan förlossningen...och allt för hand, helt otroligt måste jag säga.

Melissa endast några timmar och under den söta tuppluvan finns massor av svart hår...
Den här sommaren har varit en riktig latmasksommar, jag har inte gjort så mycket utan att bara latat mig och haft det mysigt. Det har inte blivit så mycket bloggande heller utan man vill vara ute så mycket som möjligt. Jag har faktiskt tagit en hel del bilder som kommer att troligtvis komma ut en hel del på bloggen under hösten. Nu vill man vara så mycket man kan hos sitt barnbarn för det blir en hel del resor för mig och min man i höst så det är bäst att passa på. Jag tror att det blir en hel del svamp i år, för det har kommit en massa gulingar i skogen och de får man inte missa. Det är så mysigt att ta med en picknick korg till skogen och leta efter svamp...vi skall se om vår hund är en duktig kantarellkännare.
Ha så gott mina vänner och vi höres nog snart igen med lite fler babyrumsbilder och så lilla Melissa...har köpt så fina klänningar, koftor i vitt som måste visas.
Kramissar från mig...Annelie ;-)

4 kommentarer:

Nettan sa...

Åh, så spännande...& stort grattis till dig Mormor !!
Välkommen till världen lilla Melissa & vad kull att du fick träffa GammelMorfar =0)

Kram, Nettan

Hem och Lycka sa...

Å så roligt, så SÖT! Stort grattis! kram

Frida sa...

Grattis! Vilken söt tös! Fin sida du har, hittade hit av en slump när jag sökte på Internet.
Kram Frida

MiaMaria sa...

Hje!

Grattis till dig mormor....

Vilket vackert barnbarn...Melissa!

HA´det så gott dennahelg!
MiaMaria